Сторінки

Saturday, September 8, 2012

Як писати успішний блоґ?

Як написати успішний пост у блозі?

Успішні блогери демонструють здатність пояснювати свої власні цінності, перспективи, думки, і ділитися тим, чого вони навчилися на своєму досвіді, пишучи на різні теми. Їхні пости заохочують до обговорення. Якщо Ви пишете, щоб інформувати, розважати, переконати читачів або провокувати суперечки, то ключем до вашого успіху є знання вашої аудиторії та мети. Завдяки чіткому донесенню ідеї та структуруванню посту в логічному порядку ви зможете донести тему для читачів так, що їхня зацікавленість буде триматися від початку посту і до кінця.


При створенні посту слід розглянути такі питання:

1. Хто є вашою цільовою аудиторією?
2. У чому полягає головна ідея або тема?
3. Яка інформація є ключовою?
4. Як її організувати найкраще та висловити найясніше?

··· від загального до конкретного;
··· від конкретного до загального;
··· крок за кроком;
··· від найбільш важливого до найменш важливого.

Структурування посту

Ідеальною буде структура з п'яти пунктів, кожен з яких висвітлює окремий аспект теми, і всі ці пункти пов'язані один з одним у логічному порядку. Ви можете використовувати кожен пункт, щоб розвинути три-чотири підтверджувальних або пояснювальних підпункти по підтемі. Обов’язково створіть чітку ієрархію і розташуйте ключові слова у заголовках, у підзаголовках та у природному потоці тексту. Зверніть увагу на те, що схема руху очей при перегляді тексту нагадує по формі літеру "F". (див. eye-tracking pattern)
Дослідження руху очей показують, що ми зазвичай переглядаємо блоґи рухом очей, що по формі нагадує літеру "F": дві горизонтальні смуги і одну вертикальну.
Ось три підказки, отримані виходячи з дослідження руху очей:

  1. Пам'ятаючи про принцип букви "F", треба писати привабливі короткі заголовки і вставляти чіткі зображення.
  2. Заголовок і перші два абзаци повинні захоплювати увагу.
  3. Використовуйте підзаголовки, списки і пункти так, щоб тримати читача зосередженим, коли він переглядає сторінку вниз по лівій стороні відповідно до руху очей.
Дослідження показують, що пряма і проста мова ефективніша за складні висловлювання. Кажіть те, що маєте сказати, якомога меншою кількістю слів та речень. Підсильте зміст посту відповідними посиланнями, вставленими у природний потік тексту. Використовуйте відповідний «якірний текст» (див. anchor text), щоб прив’язати посилання до безпосередніх джерел на авторитетних сайтах. Це дає вашим читачам додаткову цінну інформацію, а для вашого блоґу це корисно з точки зору пошукової оптимізації.


Створення ефективного заголовку

Окрім самого змісту, єдиним найважливішим елементом пошукової оптимізації на вашій сторінці є написання ефективних заголовків, багатих на ключові слова, які викликають інтерес і притягують трафік до ваших постів. Заголовки постів вашого блоґу з'являться у таких важливих місцях як браузери, сторінки результатів пошуку, зовнішні вебсайти. Добре продумайте заголовок: хай він буде коротким та інформативним.

Примітка: Можна створити робочий заголовок для чернетки посту, і придумати остаточний заголовок вже тоді, коли пост буде готовий до публікації.

Ось 5 найкращих порад для створення ефективного заголовку для посту:
  1. Розміщуйте ключові слова або ключові фрази на початку, але уникайте їхнього нагромадження.
  2. Переконайтеся, що заголовок короткий і висловлює зміст посту.
  3. Не використовуйте дефіс, підкреслення, кому або будь-які інші знаки пунктуації.
  4. Вживайте якнайменше стоп-слів (а, i, та, на, в, від і т.д.), оскільки вони не мають особливого значення.
  5. Не застосовуйте недоречні слова (яких немає в тексті посту), бо інакше вони послаблятимуть вплив ваших цільових ключових слів і можуть активувати фільтри спаму у пошукових системах.

Потужний вступ

Ваше перше речення (вступ) – це можливість «зачепити» читача, щоб він почав читати пост. Почніть з привабливого або переконливого ствердження. У вступному абзаці дайте контекст і закладіть основу для подальшого змісту. Випишіть передостаннє речення так, щоб плавно перейти від преамбули (вступної частини) до самого змісту. Не баріться з головною ідеєю. Зробіть тезову заяву або оголосіть свою позицію по темі в останньому реченні вступного абзацу.

Ось шість стратегій, що дозволяють привернути увагу до посту:
  1. Почніть останньою новиною.
  2. Почніть шокуючою заявою.
  3. Почніть вражаючим питанням.
  4. Почніть цитатою авторитета по вашій темі.
  5. Почніть короткою бувальщиною або жартом.
  6. В останньому реченні висловіть свою тезу.

Подолання прогалин

Дослідження показують, що читачі створюють у розумі ієрархічні схеми, які допомагають їм зрозуміти зміст і визначити, яким чином різні точки поєднуються між собою. Коли зрушення в ідеях відбувається зненацька, читачі губляться. Захоплюючий текст є плавним. Використовуйте перехідні слова і фрази, які стануть такими собі містками від однієї думки до наступної, від одного речення до наступного, від одного абзацу до наступного – це дозволить читачам побачити ширшу картину.

Поради для створення плавних переходів:
Перехіднi речення допомагають читачам стежити за ходом ваших думок та розуміти висловлену вами тезу.
Використовуйте перехідні слова і речення, щоб заповнити прогалини між думками для підсилення тези.
Наприклад: по-перше, по-друге, далі, нарешті, на додаток до цього, знову ж таки, може бути, приміром, пізніше, тим часом, в той час як, раптом, аналогічно, таким же чином, однак, отже, з цієї причини, з іншого боку, хоча, також, крім того, в результаті, зрештою, до того ж, наприклад, іншими словами, дійсно, насправді, тим не менш, все ж таки і т.д.

«Перехід на особистості»

Сильний, чітко висловлений «голос автора» (див. writer’s voice) є зв'язком між вами і вашою аудиторією. Нехай ваша індивідуальність і особистість сяє через стиль письма. Пишіть із впевненістю і переконаністю про те, що ви знаєте найкраще. Описуйте особисті приклади, де це можливо, і пишіть, за можливістю, в активному граматичному стані. Повідомте своїй аудиторії те, що ви думаєте, в своєму власному стилі. Але пам'ятайте про стислість написання, бо дослідження чітко показують, що читачі блогу читають поверхнево, пропускаючи речення та абзаци.

Ось кілька порад для розвитку вашого «авторського голосу»
Не застрягайте в колії одного стилю. Читайте найкраще і пробуйте все інше — експериментуйте з багатьма стилями письма.
Уявляйте собі аудиторію і пишіть так, ніби ви говорите безпосередньо до неї.
Зосередьтеся на чесності, ясності, стислості.
Не бійтеся бути по-справжньому оригінальним.
Чим більше ви писатимете, тим швидше будете наближатися до сильного «авторського голосу».


Додавання «вогнику»

Зображення забезпечують розрив у тексті завдяки додатковому візуальному інтересу до посту, а також підвищують цінність посту у пошуковій оптимізації. Ось тут є сім джерел безкоштовних картинок для вашого блоґу. Важливо підготувати зображення, щоб за розміром і за стилем обробки воно підходило до вашого посту, і лише після такої підготовки їх можна завантажувати.


Підведення підсумків
• Найгірше в пості – це коли після читання читач питається, в чому полягала ідея цього посту.
• Найкращий пост – це такий, який надихає читача на взаємодію зі змістом і до дій у цьому контексті.

Ваш висновок повинен підкреслити важливість вашої тези і справити незабутнє враження на читачів. Кінцеве висловлювання повинно закрити тему та відкрити дискусію. Таким самим чином, як у вступі викладається теза, у висновку можна повторити основні моменти. Найбільш поширеним підходом є завершення з короткою повторною заявою вашої тези, за якою йде заклик до дії і/або запрошення до дискусії або до питань.


Коригування

Ретельне вичитування та виправлення помилок у чернетці — обов’язковий пункт, оскільки вся ваша важка праця може втратити вагу і важливість, якщо ви не виправите помилки у написанні, граматиці, пунктуації. Невеличкі помилки, які відвертають увагу читача, можна виправити за допомогою таких методів, як читання вголос, прослуховування свого тексту, коли його читає вголос хтось інший, читання речень у зворотному порядку, а також із застосуванням інших методів коректури.


Публікація!




(Джерело: Writing a Blog Post)

No comments:

Post a Comment